Aerial Yoga

Een les waarbij je letterlijk gaat zweven! Door gebruik te maken van een groot doek/hangmat, worden ‘moeilijke’ houdingen zoals de kopstand, voor iedereen mogelijk. Het doek ontneemt de druk uit de wervelkolom, spanning uit je nek en schouders en zorgt voor meer bewegingsvrijheid. In deze les wordt hard gewerkt aan je souplesse, spierkracht en balans, maar wordt ook veel gelachen! Uiteindelijk ervaar je een ultieme ontspanning: wegzinkend en schommelend in je hangmat kom je helemaal tot rust. 

 

Yoga
Een les waarin basis-yogahoudingen (asana's) wat langer worden 'vastgehouden' en veel spieren worden aangespannen. Door de ademhaling verminder je de spanning in je lichaam. Tijdens de les wordt meer achtergrond informatie gegeven over de houdingen en is er ruimte voor persoonlijke aandacht. De les eindigt met de 'Savasana' waarin we lichaam en geest volledig ontspannen.

 

Pilates

Een les waarin zittende en liggende oefeningen op een mat worden gedaan. Alle oefeningen zijn dynamisch: je blijft bewegen! Het hele lichaam, en vooral het zogenaamde 'core' (rug en buik, bekken en billen ) wordt sterker en soepeler gemaakt. De les heeft niet alleen invloed op het lichaam: pilates zorgt voor meer energie en verlaagt stress. Lichaam en geest komen meer in balans!

 

Yoga & Pilates

Wat krijg je als je twee fijne lessen met elkaar mengt? Een super les! Vanuit basis-yogahoudingen gaan we door met  pilates-oefeningen en werken we dus tegelijkertijd aan lenigheid, kracht en een sterk 'core'. Inspanning en ontspanning wisselen elkaar af,  waardoor je volledig in balans en met een voldaan gevoel de les zult verlaten.

 

Vinyasa Yoga

Een dynamische les,  waarbij houdingen elkaar snel opvolgen en ondersteund worden door de ademhaling. Tijdens een les wordt er gewerkt aan uithoudingsvermogen, kracht en balans. De laatste 15 minuten kom je volledig tot rust tijdens de Savasana en ervaar je een intense ontspanning van lichaam en geest.

 

Yin Yoga
In ons drukke bestaan is yang vaak overheersend. Door yin yoga te beoefenen kun je de balans tussen yin en yang weer herstellen. Tijdens een les ligt de focus op het versterken en versoepelen van het bindweefsel en de gewrichten. Houdingen (asana's) worden gemiddeld 3 tot 5 minuten aangehouden, waardoor je leert om echt te ontspannen in een houding en meer stil te staan bij jezelf. Naast fysieke voordelen zorgt yin yoga ook voor een goede doorstroming van levensenergie (prana) in je lichaam. Op deze manier komt er niet alleen ruimte in je lichaam, maar ook in je hoofd en geest.

 

Yin Yang Yoga
In deze les worden yang houdingen (kracht en energie) afgewisseld met meer 'statische' yin yoga houdingen. Een heerlijke les als je houdt van wat meer actieve vorm van yoga afgewisseld met de rust en ontspanning die Yin yoga je kan brengen.

 

Zwanger Yoga & Pilates
Wil je ook fit en zen je zwangerschap door? Tijdens de lessen besteden we aandacht aan versterkende pilates oefeningen, ontspannende yogahoudingen en ademhalingstechnieken. Onderdeel van de 8-weekse cursus is ook een partnerles olv van een verloskundige. Je kunt de cursus starten vanaf 12 weken zwangerschap. En je mag elke donderdag en/of zondag meedoen, net wat jou het beste uitkomt.


Mama Yoga & Pilates
Ben je net mama geworden en heb je weer zin om wat te gaan doen? Dan is deze Mama Yoga & Pilates cursus wat voor jou! Tijdens de 6 weekse cursus besteden we veel aandacht aan het versterken van je core, onder andere gericht op de diastatis recti (wijkende buikspieren), bekkenbodemspieren en de rug. En natuurlijk zullen we ook wat tijd besteden aan ontspanning. Neem gerust je kleintje mee. Tijdens de les is er ruimte om te voeden en/of te troosten.